.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در گفتگو با متولی توریسم مازندران مطرح شد ؛
چشم امید گردشگری مازندران به تصویب تعطیلات دو روزه آخر هفته
شمال نیوز : مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران می گوید : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران
چشم امید گردشگری مازندران به تصویب تعطیلات دو روزه آخر هفته

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در گفت‌‌‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اشاره به اینکه یکی از چالش‌هایی که خانواده‌‌‌ها برای سفر در ایام غیر‌پیک با آن مواجهند به تعطیلات یک‌روزه آخر هفته برمی‌‌‌گردد، ‌‌‌ می‌‌‌گوید: کارکنان با ۶ روز کار هفتگی فرصت و فراغتی برای سفر ندارند و نمی‌توانند برای سفر در هر زمان از سال برنامه‌‌‌ریزی داشته باشند.

 

او از تعطیلات دو روز آخر هفته به عنوان عاملی نام می‌‌‌برد که می‌تواند به توزیع سفر در طول سال منجر شود و اضافه می‌کند: سبک زندگی ایرانی‌‌‌ها با چند دهه قبل قابل مقایسه نیست. در گذشته مردم گاهی یک بار در سال سفر می‌کردند و گاهی مقصد سفر هر ساله هم مشابه بود، ‌‌‌ این در حالی است که تعدد سفر به عنوان یک فرهنگ و سبک زندگی در میان مردم جا افتاده است. با این حال اغلب سفرها در ایام پیک و زمان‌‌‌های خاص است که در نهایت سفرهای انبوه و ترافیک در جاده‌‌‌ها را به دنبال دارد. با دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته خانواد‌‌‌ه‌‌‌ها قادر خواهند بود در ایام مختلف سال سفر کنند.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ‌‌‌ گردشگری و صنایع دستی استان مازندران ادامه می‌دهد: در استان مازندران گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا برای دیدن طبیعت زیبای پاییزی جنگل‌‌‌های هیرکانی هر هفته‌‌‌ای که مایل باشند به این استان سفر کنند. همین موضوع هم سبب می‌شود تاسیسات گردشگری و مشاغلی که در حلقه زنجیره صنعت گردشگری هستند رونق یابند. او با استناد به گفته کارشناسان و استادان گردشگری از ۷۰ صنف به عنوان ذی‌نفع این صنعت نام می‌‌‌برد و می‌‌‌گوید: با تعطیلات دو روزه ما از حالت خمودگی و رکود این مشاغل در ایام غیر‌پیک رها خواهیم شد و همین امر کاهش محسوس هزینه‌‌‌ها را هم در پی خواهد داشت.  

 

گفته‌‌‌های این مدیران گردشگری در دو استان شمالی و جنوبی کشورمان نشان می‌دهد تعطیلی دو روزه آخر هفته خواسته‌‌‌ای ملی و نه تنها محدود به یک منطقه خاص است. با تصویب این لایحه در مناطق مختلف کشور شاهد رونق کسب و کارهایی خواهیم بود که برای سال‌ها زیر بار فشار مشکلات نظیر کرونا و... با رکود مواجه شده‌‌‌اند و حال شاید بتوانند رونق گذشته خود را بازیابند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.